Rommi on aikamoinen vilpertti. Harjoittelimme hetken valjaiden käyttöä ja samalla ipana puri minua pottuvarpaasta. Lopun aikaa Rommi välillä mourusi hiukan ja hötkyili. Vielä vierähtää tovi jos toinenkin, ennen kuin sen kanssa pääsee kävelylle.

Aamulla Rommi ryntää innoissaan tervehtimään. Alussa se vähän huutelee, että 'Mamma, minä olen täällä!!'. Kun kutsun Rommia, niin se juoksee luokse ja alkaa hyrisemään ja on tyytyväinen, kunhan minä huomioin sitä. Jossain vaiheessa teen itselleni aamiaisen, jolloin ipana osoittaa mieltään aivan kuin parin kananmunan paistaminen ja voileivän teko olisi kissanpennun rääkkäystä. Fiksuna likkana se on jo huomannut, että saa huomiota, mikäli hyppää ruokapöydän päälle. Rommi saattaa myös mouruta ja hyökätä jalkojen kimppuun keittiössä. Kakara ei erityisemmin huomioi minua, jos syön aamiaisen lattialla sohvapöydän äärellä, ja leikkii hiirellä tai touhuaa jotain muuta. Mutta selkeästi kokkailusta se ei perusta. Jos Rommi saisi päättää, niin ruokaa tehtäisiin lattialla istuen.

759396.jpg

Rommi saalistaa.

759397.jpg

Rommi mielipuuhansa eli nukkumisen parissa.

***

Kitten came to home, part II

Rommi is quite a brat. We were rehearsing how to use harness and at the same time she bite my toe. Rest of the time she was whining and struggling on the ground and went round and round. It takes a little while before I can take her for a walk.

In the morning Rommi is eager to run to say hello. First she is calling from the livingroom 'Mama, I'm here!! Meow!'. I call her name and she runs by, starts to purr and is very happy as long as I notice her. At some point I want to eat (it's difficult to prepare breakfast and hold kitten at the same time), and the kid starts to object as if I'm torturing a kitten. It's sooo awful to ignore her and prepare eggs and some bread!

She's smart girl and has noticed how to get attention: jump to table and 'Meow!'. Also she can attack legs and try to climb up my legs. When I start to eat my breakfast on the floor she might ignore me and  play with her mouse. Clearly she doesn't appreciate cooking. If she could decide I'd prepare food while sitting on the floor.

Pictures:

1st. Rommi chasing a mouse. 2nd. Rommi doing what she likes most which is sleeping.